Tłumacz języka migowego na Teleplatformie Pierwszego Kontaktu - Fundacja Instytut Rozwoju Regionalnego

Reklama tłumacza migowego na platformie pierwszego kontaktu

W wyniku zmian, wprowadzonych przez Ministerstwo Zdrowia, Teleplatforma Pierwszego Kontaktu ma nową funkcjonalność w postaci usługi tłumacza języka migowego.

Dzięki niej osoby głuche będą mogły uzyskać informację o swoim stanie zdrowia i umówić się na wideoporadę lekarską. Porada będzie tłumaczona przez profesjonalnych tłumaczy polskiego języka migowego.

W wideorozmowie na żywo uczestniczy:

  • pacjent,
  • lekarz/pielęgniarka,
  • tłumacz języka migowego.

Usługę tłumacza języka migowego świadczy Oddział Mazowiecki Polskiego Związku Głuchych.

Jak korzystać z usługi tłumacza języka migowego na Teleplatformie Pierwszego Kontaktu?

Aby móc skorzystać z porady na Teleplatformie Pierwszego Kontaktu i usługi tłumacza języka migowego, należy wypełnić formularz dostępny na stronie internetowej Domowej Opieki Medycznej. Następnie przy opcji „Konsultacja w języku migowym” należy zaznaczyć pole „Tak”.

Pacjent otrzyma SMS– em i na adres e-mail link do wideorozmowy.  Po jego uruchomieniu pojawi się ekran z widocznym tłumaczem.

Usługa tłumacza dostępna jest w godzinach działania Teleplatformy Pierwszego Kontaktu, czyli:

  • od poniedziałku do piątku w godzinach od 18:00 do 8:00 następnego dnia,
  • w soboty i niedziele oraz inne dni ustawowo wolne od pracy, w godzinach od 8:00 do 8:00 następnego dnia.

Kiedy można skorzystać z Teleplatformy Pierwszego Kontaktu?

Teleplatforma Pierwszego Kontaktu służy do uzyskania pomocy w sytuacji:

  • nagłego zachorowania, którego objawy dotykają osobę  poza godzinami pracy Podstawowej Opieki Zdrowotnej,
  • nagłego pogorszenia stanu zdrowia, gdy nie ma objawów sugerujących stan bezpośredniego zagrożenia życia, a zastosowane środki lub leki dostępne bez recepty nie przyniosły spodziewanej poprawy,
  • gdy zachodzi obawa, że oczekiwanie na otwarcie przychodni Podstawowej Opieki Zdrowotnej może niekorzystnie wpłynąć na stan zdrowia pacjenta.

Kontaktując się z TPK, pacjent otrzyma poradę pielęgniarki/położnej lub lekarską w formie telekonsultacji. Ponadto pacjent może uzyskać:

  • poradę medyczną,
  • e–receptę,
  • e–skierowanie,
  • e–zwolnienie.

Tłumacz języka migowego na Teleplatformie Pierwszego Kontaktu

Wróć do początku strony