„Naprawiacz” jest aplikacją, która kierowana jest do osób z niepełnosprawnościami. Jej celem jest szybkie reagowanie na zaistniałe utrudnienia w dostępie do instytucji publicznych oraz przestrzeni, która znajduje się wokół nich. Przez nierówny chodnik nie możesz dotrzeć do lekarza? A może dostęp do urzędu jest niedostępny ze względu na brak schodów? Ty zgłaszasz utrudnienie – „Naprawiacz” …
Weź udział w projekcie „Centrum im. Ludwika Braille’a 3 (kontynuacja)”
Fundacja Instytut Rozwoju Regionalnego zaprasza osoby z dysfunkcją wzroku, chorobami psychicznymi i epilepsją do udziału w projekcie Centrum im. Ludwika Braille’a 3 (kontynuacja), którego realizację rozpoczęliśmy 1 kwietnia 2018.
Celem projektu jest zwiększenie samodzielności osób niewidomych, słabowidzących, z chorobami psychicznymi oraz epilepsją poprzez udział w różnorodnych formach wsparcia zaplanowanych w projekcie m.in: szkoleniach miękkich, szkoleniach z …
Dołącz do naszego nowego projektu stażowego
Fundacja Instytut Rozwoju Regionalnego zaprasza do udziału w Projekcie „STAŻE DROGĄ DO ZATRUDNIENIA NA OTWARTYM RYNKU PRACY II”
Kończysz naukę lub właśnie ją skończyłeś?
Chcesz znaleźć ciekawą pracę?
Nie wiesz, jak się zabrać do jej skutecznego szukania?
Chcesz zdobyć dodatkowe kwalifikacje?
Potrzebujesz nauczyć się czegoś, czego wymagają pracodawcy?
Chcesz spróbować swoich sił w pracy podczas …
III Kongres Osób z Niepełnosprawnościami „Za niezależnym życiem” – co dalej?
Ubiegłoroczne Konwenty Regionalne oraz Kongres Osób z Niepełnosprawnościami były poświęcone Założeniom dla Nowego Systemu Wsparcia. Wzięło w nich udział kilka tysięcy osób z niepełnosprawnościami czynnie zaangażowały się w konsultację Założeń. Dzięki temu otrzymano dokument, mogący sprostać najpilniejszym potrzebom, bez których niezależne życie nie będzie możliwe.
Tuż po zakończeniu działań związanych z Kongresem decydenci otrzymali pismo z …
Nie śmiej się z nietoperzy, czyli kilka słów o badaniach nad ludzką echolokacją
Echolokacja jest definiowana jako zdolność ludzi do wykrywania, odróżniania i lokalizowania przeszkody poprzez przetwarzanie informacji akustycznej zawartej w echu wytworzonym przez odbicie od otaczających obiektów samodzielnie wygenerowanych dźwięków (Arias, Ramos, 1997). Pod pojęciem „samodzielne generowanie dźwięków” rozumie się m.in. tzw. kląskanie czy też pstrykanie palcami, a także różne odgłosy generowane językiem w jamie ustnej (Johnson …
Dowozić czy nie dowozić?
Obowiązek szkolny powoduje, że wszystkie dzieci, zarówno zdrowe, jak i te z niepełnosprawnościami powinny znaleźć miejsce w placówce oświatowej. Wyjątek stanowi tylko nauczanie indywidualne, organizowane w domu oraz nauczanie domowe. Na urzędzie gminy, w której mieszka dziecko, spoczywa obowiązek zapewnienia dowozu do przedszkola lub szkoły, jednak tylko w określonych sytuacjach. W jakich? O tym poniżej.
W …