Specjalny Ośrodek Szkolno – Wychowawczy dla Niesłyszących w Krakowie w roku szkolnym 2016/2017 zorganizował praktyki zawodowe dla dziewięciu uczennic. Całość odbywała się w Hiszpanii. Uczennice z klasy pierwszej i drugiej – kierunku technik usług kosmetycznych – uczestniczyły po raz pierwszy w stażu zagranicznym w Granadzie wraz z trzema osobami z opieki. Wyjazd był zorganizowany w ramach projektu ”Zawód bez granic„, który sfinansowany został z funduszy unijnych – Erasmus + PO WER „Staże zagraniczne dla uczniów i absolwentów szkół zawodowych oraz mobilność kadry kształcenia zawodowego”.
W ciągu dwutygodniowego pobytu dziewczyny pracowały w salonach SPA sieci Hoteli „SPA Y BELLEZA” na terenie miasta Granada. Ćwiczyły swoje umiejętności praktyczne z zakresu kosmetyki pielęgnacyjnej i upiększającej. Nauczyły się także nowych technik masażu relaksacyjnego ciała, poznały tamtejsze produkty kosmetyczne i sposoby dbania o zdrowy i ładny wygląd hiszpańskich klientów salonów SPA. W ramach przygotowania się do wyjazdu uczennice uczestniczyły w kursie języka i kultury hiszpańskiej. Zostały również przeszkolone z zakresu Międzynarodowego Języka Migowego. Obie te umiejętności okazały się na miejscu bardzo przydatne. W czasie wolnym od pracy uczestnicy projektu mieli okazję zwiedzić zabytki Granady, a także uczestniczyć w wycieczkach po Andaluzji, gdzie odwiedzili Sevillę, Cordobę oraz wzięli udział pieszej wycieczce w górach Sierra Nevada.
Udział w praktykach zawodowych za granicą to dla naszych uczennic duża szansa na doskonalenie umiejętności zawodowych, podniesienie standardów własnej pracy, a przede wszystkim zdobycie międzynarodowych kwalifikacji na rynku pracy. Po zakończeniu stażu każda z uczennic otrzymała certyfikaty udziału, dokumenty: ECVET i Europass Mobilność. Dokumenty te przyczynią się do uznania zdobytych umiejętności oraz wiedzy, wzbogacą życiorysy uczestniczek projektu, a także zwiększą szansę na znalezienie ciekawej pracy w wyuczonym zawodzie nie tylko na terenie Polski, ale także w krajach Unii Europejskiej.
Koordynator projektu; Katarzyna Podgórni