SOW – odpowiedź na urzędowe problemy osób z niepełnosprawnościami - Fundacja Instytut Rozwoju Regionalnego

Szklane biurowce widoczne z perspektywy chodnika

W ramach projektu System Obsługi Wsparcia zostaną uruchomione e-usługi, które usprawnią proces aplikowania o środki z PFRON. Szczegóły przedstawił zespół projektowy podczas konferencji w Warszawie.*

 

„System Obsługi Wsparcia to nowoczesna platforma, za pomocą której osoby niepełnosprawne będą mogły składać wnioski o dofinansowanie ze środków PFRON będących w gestii Jednostek Samorządu Terytorialnego, bez wychodzenia z domu. Posiadanie dostępu do internetu nie będzie stanowiło bariery, PFRON planuje bowiem przeszkolenie ponad tysiąca dwustu pracowników Jednostek Samorządów Terytorialnych w całej Polsce i wyposażyć Asystentów Rodzin w tablety. Będą oni mogli odwiedzić osobę niepełnosprawną w jej domu i pomóc w złożeniu wniosku.

– Różnie wygląda to w różnych miejscach, czasami ludzie przyjeżdżają pomóc wypełnić wnioski, natomiast cała ta elektronizacja kontaktu człowieka z urzędem, z miejscem, które może udzielić mu pomocy jest ważna – mówi Szymon Hołownia.”

 

Więcej informacji znajduje się na https://biznes.newseria.pl/news/problemy_spoleczne/6-mln-polakow-cierpi-z,p2033855277

 

*żródło: www.pfron.org.pl

Wróć do początku strony