Polska aplikacja umożliwia niewidomym łatwe przemieszczanie się wewnątrz budynków - Fundacja Instytut Rozwoju Regionalnego

logo firmy Associeted Apps. Nad nazwą firmy biały trójkąt bez dolnej podstawy na czarnym tle

Stworzona przez polski zespół aplikacja mobilna zaprowadzi osobę z dysfunkcją wzroku pod same drzwi sklepu w galerii lub biura czy peron na dworcu. Wirtualny asystent służy pomocą nie tylko osobom z niepełnosprawnością wzroku, lecz również seniorom i osobom z innymi niepełnosprawnościami.

Twórcy aplikacji planują wykorzystać w niej sztuczną inteligencję oraz przewodnictwo kostne przy odtwarzaniu dźwięku.

Jak działa „The Compass”?

Aplikację „The Compass” można ściągnąć ze sklepu App Store lub Google Play.

W momencie, w którym jej użytkownik pojawi się w budynku, zostanie on pokierowany do wybranego miejsca. Budynek użyteczności publicznej: centrum handlowe, biurowiec, dworzec czy hotel muszą być odpowiednio wyposażone.

„The Compass” pozwala na:

  • nawigowanie do właściwej trasy w przypadku zejścia z wyznaczonej ścieżki,
  • skontaktowanie się z pomocą,
  • doprowadzenie użytkownika do drugiego użytkownika na terenie danego obiektu.

Za działanie systemu odpowiada komunikacja z wykorzystaniem Wi-Fi i instalowane w mapowanym obiekcie beaconów. W określeniu położenia pomogą sensory: barometr czy czujnik pola magnetycznego.

Po wyposażeniu obiektu w niezbędne urządzenia odbywa się właściwe mapowanie. Pracownicy chodzą po obiekcie ze smartfonami wyposażonymi w aplikacje przeznaczone do mapowania.

Jakie są zalety aplikacji?

Stworzona przez polską firmę Associated Apps aplikacja „The Compass” ma wiele zalet. Sprawia, że jej użytkownicy czują się komfortowo, bezpiecznie i niezależnie, zwłaszcza w czasie pandemii.

Co więcej, system jest innowacyjny na skalę światową a także bardzo precyzyjny.

Dzięki niemu, użytkownik trafi bezpiecznie przed samo wejście do sklepu czy do toalety lub peron.

Dodatkowe funkcje aplikacji

Polska firma planuje rozbudować aplikację „The Compass” o kolejne funkcje.

Będą to:

  • sztuczna inteligencja, dzięki której aplikacja będzie jeszcze bardziej intuicyjna i będzie rozumiała potrzeby użytkownika,
  • dodatkowe wearables, ułatwiające funkcjonowanie użytkownika w obiekcie,
  • bone conduction glasses, czyli okulary, przekazujące dźwięk do uszu po kościach, dzięki czemu osoba obok nie słyszy tego, co słyszy użytkownik mający na sobie te okulary.
  • sparowanie aplikacji z systemami bezpieczeństwa pod kątem ewakuacji.

Więcej o „The Compass”

Wróć do początku strony