Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji informuje o rozpoczęciu naboru nr 1 zgłoszeń jednostek samorządu terytorialnego (dalej: JST) w sprawie uczestnictwa w projekcie pn.: „Dostępny samorząd 2.0” (dalej: Projekt).
Wnioski można składać do 4 lipca 2024 r.
FIRR jest partnerem projektu.
Cele oraz krótka charakterystyka Projektu:
Celem projektu „Dostępny samorząd 2.0” jest poprawa dostępności usług publicznych świadczonych przez JST oraz obiektów lub przestrzeni pozostających w dyspozycji JST dla osób ze szczególnymi potrzebami. Projekt stanowi kontynuację oraz rozwinięcie działań z zakresu poprawy dostępności w JST realizowanych w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój (PO WER) 2014-2020 Działanie 2.18 Wysokiej jakości usługi administracyjne.
W ramach projektu zaplanowano opracowanie standardów dostępności w samorządzie i ich wdrożenie w JST, podniesienie kompetencji kadr JST poprzez specjalistyczne szkolenia i doradztwo, aktualizację Planów działań na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osób ze szczególnymi potrzebami w JST oraz działania inwestycyjne w formule grantowej. Działania stanowić będą ofertę wsparcia dla JST w zakresie poprawy dostępności i dadzą samorządom know-how w zakresie planowania długofalowych działań w ww. obszarze. Projekt w sposób kompleksowy odpowiadał będzie na wyzwania związane z zapewnianiem dostępności w JST wynikające z ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami oraz wspierał będzie osiągnięcie celów strategicznych zapisanych w Programie Dostępność Plus.
Więcej o projekcie:
Na obszarze jakich województw prowadzony jest aktualny nabór?
Nabór nr 1 JST do projektu prowadzony jest na obszarze województw:
- dolnośląskiego;
- lubuskiego;
- opolskiego;
- śląskiego;
- wielkopolskiego
- zachodniopomorskiego.
W naborze planowany jest wybór 80 JST.
Zgłoszenia do projektu
Nabór prowadzony jest wyłącznie za pośrednictwem skrzynki podawczej e-Puap MSWiA:
- ePUAP: /MSWIA/SkrytkaESP
Zgłoszenie musi być podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
W trakcie trwania naboru MSWiA udziela informacji dotyczących naboru. Pytania należy kierować na adres dostepnosc@mswia.gov.pl.
Więcej informacji
Informacje i wyjaśnienia dotyczące Projektu można uzyskać pod poniższymi nr telefonów, w odniesieniu do:
- Naboru zgłoszeń i grantów:
- 47 728 47 09;
- 47 728 47 04;
- 47 728 15 03;
- 47 728 46 82;
- 47 728 48 83.
- Szkoleń i doradztwa:
- 47 728 72 29;
- 47 728 52 25.
- Standardu Dostępności w Samorządzie:
- 47 728 19 11;
- 47 728 45 68.
Spotkanie informacyjne
W trakcie trwania naboru MSWiA planuje spotkanie informacyjne on-line (na platformie MS Teams) w terminie 27 czerwca 2024 r. w godz. 10:30-12:00.
Link do spotkania 27.06.2024 r.
Załączniki
Załączniki, w tym:
- Zasady uczestnictwa JST w projekcie grantowym,
- Procedury dot. realizacji projektu grantowego pn. „Dostępny samorząd 2.0″, Wzór formularza naboru JST,
- Wzór Indywidualnej karty oceny zgłoszenia,
- Wzór formularza naboru JST,
- Wzór umowy uczestnictwa w projekcie grantowym pn. „Dostępny samorząd 2.0”,
- Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych w MSWiA na potrzeby naboru do projektu grantowego pn. „Dostępny samorząd 2.0”,
- Zestawienia do wyliczenia wartości kryteriów statystycznych”
znajdują się na stronie:
Projekt „Dostępny samorząd 2.0” realizowany jest w ramach działania 3.3 „Systemowa poprawa dostępności” Priorytetu III „Dostępność i usługi dla osób z niepełnosprawnościami” programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027.
#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie