Fundacja poszukuje nowego pracownika do biura w Krakowie.
Tytuł oferty: Specjalistka/specjalista ds. dostępności
Liczba wakatów: 1
Wymiar czasu pracy: Pełen etat (umowa o pracę)
Miejsce pracy (region): Małopolskie
Miejscowość: Kraków
Opis stanowiska pracy:
NASZA MISJA: Zapewnienie równych praw i podmiotowości osób z niepełnosprawnościami w Polsce.
NASZE DZIAŁANIA:
- Zmieniamy prawo.
- Wspieramy szkoleniowo i doradczo osoby z niepełnosprawnościami w ich niezależnym życiu.
- Propagujemy pełny udział w społeczeństwie, w tym włączającą edukację.
- Promujemy użycie najnowszych technologii, które mogą zastąpić oczy czy ręce.
- Upowszechniamy wiedzę o osobach niepełnosprawnych.
- Prowadzimy tematyczne: czasopismo i publikacje oraz portal i radio internetowe.
- Współpracujemy z Parlamentem, urzędami centralnymi, samorządami, uczelniami i pracodawcami, a także z podmiotami zagranicznymi w ramach licznych projektów ponadnarodowych.
Łączymy cele społeczne z ekscytującą i wymagającą pracą. Dołącz do nas!!!
Prosimy o przesłanie swoich ofert najpóźniej do 15 listopada 2020 roku na adres email: rekrutacja@firr.org.pl
Jeśli wysyłasz swoje zgłoszenia masowo, gdzie się tylko da i na obojętne stanowisko – nie trudź się, oszczędź swój i nasz czas, NIE PRZYSYŁAJ SWOJEJ OFERTY.
Obowiązki:
- ocena poziomu dostępności obiektów użyteczności publicznej;
- wizytacje (audyty) w jednostkach użyteczności publicznej;
- analiza dokumentacji pod kątem warunków dostępności;
- bieżący kontakt z przedstawicielami jednostek administracji publicznej/szkół/NGO i innych;
- współpraca z ekspertami w zakresie interpretacji i stosowania zapisów, dotyczących zasad dostępności;
- działania upowszechniające w zakresie propagowania zasad dostępności;
- przygotowanie raportów i analiz;
- bieżący kontakt z pozostałymi członkami zespołu FIRR.
Wymagania:
- wykształcenie wyższe;
- znajomość Konwencji o prawach osób niepełnosprawnych;
- znajomość ustaw: Ustawa o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, Ustawa z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
- sprawność i skuteczność komunikacyjna (w mowie i w piśmie),
- zdolności analityczne, umiejętność posługiwania się regulacjami prawnymi w uzasadnianiu swoich argumentów,
- umiejętność samodzielnego identyfikowania i rozwiązywania problemów oraz znajdowania ich optymalnych rozwiązań,
- biegła obsługa komputera (Internet, MS Office – Excel, Word, Outlook, PowerPoint),
- dobra znajomość języka angielskiego,
- znajomość zasad realizacji i sprawozdawczości projektów finansowanych z różnych źródeł (np. EFS, PFRON, LdV, POIG, itp.) oraz min. roczne doświadczenie w realizacji tego typu projektów będzie dodatkowym atutem,
- doświadczenie we współpracy z osobami z niepełnosprawnościami będzie dodatkowym atutem,
- doświadczenie we współpracy z jednostkami administracji publicznej będzie dodatkowym atutem,
- doświadczenie w pracy w „trzecim sektorze” będzie dodatkowym atutem.
Pytania selekcyjne:
Prosimy o odpowiedzi na poniższe pytania selekcyjne. Aplikacje bez odpowiedzi nie będą rozpatrywane.
- Konwencja o prawach osób niepełnosprawnych
Osoba z niepełnosprawnością wzroku nie ma możliwości skorzystania z informacji zawartej na stronie internetowej urzędu miasta, w którym na stałe mieszka. Czy Konwencja o prawach osób niepełnosprawnych znajduje zastosowanie w tej sytuacji? Czy zapisy Konwencji mogą stanowić podstawę do roszczenia?
- Audyt dostępności jednostki administracji publicznej.
Proszę wymienić elementy, które powinny zostać przeanalizowane w celu dokonania oceny poziomu dostępności jednostki administracji publicznej (zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami)
- Oczekiwane wynagrodzenie (widełki)
Jakiego wynagrodzenia spodziewa się Pani/Pan na takim stanowisku? Proszę o podanie konkretnej kwoty brutto lub „widełek”.