W Dzienniku Ustaw pojawiła się nowelizacja ustawy o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Większość nowych przepisów wejdzie w życie po 30 dniach od ogłoszenia.
Celem nowelizacji ustawy jest poprawa skuteczności wdrażania dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
To bardzo ważna zmiana. Ustawa rodzi bowiem nowe obowiązki dla podmiotów publicznych. Sprawdźmy, jakie.
Jakie nowe obowiązki nakłada nowelizacja ustawy o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych?
Nowelizacja ustawy o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych:
- Precyzuje czas, jaki ma urząd na dodanie napisów i audiodeskrypcji do publikowanych multimediów (14 dni od publikacji).
- Nakłada obowiązek zapewnienia dostępności cyfrowej przez podmiot publiczny zarządzanych elementów strony internetowej czy aplikacji mobilnej.
- Precyzuje mechanizm nadmiernych kosztów, który od teraz może być stosowany jedynie w uzasadnionych przypadkach do konkretnych elementów strony internetowej lub aplikacji mobilnej, a nie ich całości. W przypadku stwierdzenia nadmierności kosztów zapewnienia pełnej dostępności cyfrowej jakiegoś elementu strony internetowej lub aplikacji mobilnej podmiot publiczny nadal ma obowiązek dbać o jego maksymalną możliwą dostępność cyfrową i o pełną dostępność cyfrową pozostałych elementów tworzących stronę internetową lub aplikację mobilną.
To jedynie kilka przykładów wprowadzonych zmian.
Wszystkie nowe obowiązki znajdziecie w nowelizacji ustawy o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych: