infografika, promująca Model Dostępnej Szkoły. Rysunek dzieci, malujących, rysujących, grających w piłkę

Po wytężonych pracach w projekcie Dostępna Szkoły mamy przyjemność zaprezentować owoc naszych wysiłków, czyli Model Dostępnej Szkoły (MDS).

Dostępna szkoła – Fundacja Instytut Rozwoju Regionalnego (firr.org.pl)

Czym jest Model Dostępnej Szkoły?

Model Dostępnej Szkoły stanowi wzorzec zapewnienia dostępności placówek edukacyjnych dla osób ze szczególnymi i różnorodnymi potrzebami. Opiera się na zasadach projektowania uniwersalnego.

Współtworzony przez nas MDS powstał, by pomóc tym, którzy nie tylko chcą szkoły dostępnej dla wszystkich, ale też podejmują działania, by tę wizję wcielić w życie.

Na Model składają się standardy:

Wdrożenie Modelu gwarantuje, że szkoła będzie miejscem przyjaznym dla dzieci, rodziców, nauczycieli i innych członków społeczności lokalnej – niezależnie od ich potrzeb.

Dlaczego warto wdrożyć Model Dostępnej Szkoły?

Korzyści z wdrożenia Modelu Dostępnej Szkoły jest wiele.

Należy do nich:

Od czego zacząć pracę z Modelem Dostępnej Szkoły?

  1. Zapoznaj się z treścią Modelu Dostępnej Szkoły (MDS).
  2. Przeprowadź Audyt Dostępności.
  3. Opracuj Indywidualny Plan Poprawy Dostępności (IPPD).
  4. Prowadź działania zwiększające dostępność.

    Kto stoi za Modelem Dostępnej Szkoły?

    Model Dostępnej Szkoły został wypracowany dzięki zaangażowaniu dwóch zespołów, które równolegle realizowały projekty o nazwie „Dostępna Szkoła”.

    Pierwszy z nich tworzyła Fundacja Fundusz Współpracy i Fundacja Instytut Rozwoju Regionalnego.

    Drugi to partnerstwo Rzeszowskiej Agencji Rozwoju Regionalnego, Stowarzyszenia Młodych Lubuszan i Politechniki Gdańskiej.

    Organizacje te współpracowały w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014 – 2020, jako pilotaż działania „Szkoła bez barier” – program Dostępność Plus.

    Materiały:

    Więcej o Modelu Dostępnej Szkoły

    Model Dostępnej Szkoły (MDS) w wersji elektronicznej

    Model Dostępnej Szkoly.pdf

    Exit mobile version