Zwiększenie dostępności kształcenia w zawodach medycznych dla osób ze specjalnymi potrzebami, w tym niepełnosprawnościami – kandydatów na studia w Wyższej Szkole Medycznej w Białymstoku - Fundacja Instytut Rozwoju Regionalnego

logotypy Unii Europejskiej świadczące o dofinansowaniu
logotyp Wyższej Szkoły Medycznej w Białymstoku

logotyp FIRR

Źródło finansowania / nazwa programu:
Europejski Fundusz Społeczny Plus (EFS+)

Program Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 (FERS)

Biuro projektu / obszar realizacji:

Kraków/Katowice

Okres realizacji:

2024-10-01 – 2027-09-30

Wartość Projektu/Wysokość wkładu Funduszy Europejskich:

5 199 667,28 zł/ 5  043 677,26 zł

Cele oraz krótka charakterystyka Projektu:

Wyższa Szkoła Medyczna w Białymstoku uzyskała dofinansowanie z Unii Europejskiej na realizację projektu „Zwiększenie dostępności kształcenia w zawodach medycznych dla osób ze specjalnymi potrzebami, w tym niepełnosprawnościami- kandydatów  na studia w  Wyższej Szkole Medycznej w Białymstoku” w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021 -2027, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (FERS.03.01-IP.08-001/23-00)

Projekt partnerski z Fundacją Instytut Rozwoju Regionalnego, która jako OPP działa od 2003 roku na rzecz równych praw i podmiotowości osób z niepełnosprawnościami.

Celem projektu jest wzrost dostępności Wyższej Szkoły Medycznej w Białymstoku i jej oferty dla osób ze szczególnymi potrzebami wynikającymi ze stanu zdrowia (studiujących, pracujących, współpracujących lub korzystających z oferty Uczelni) poprzez realizację następujących działań:

  • wsparcie zmian organizacyjnych na Uczelni,
  • dostosowanie infrastruktury oraz obiektów Uczelni do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami,
  • uzupełnienie zasobów wspomagających dostępność komunikacji i informacji,
  • dostosowanie systemów informatycznych ukierunkowanych na zapewnienie dostępności cyfrowej Uczelni,
  • doposażenie uczelni w sprzęt, aplikacje, oprogramowanie , zwiększające poziom dostępności zaplecza technologicznego Uczelni,
  • opracowanie i wdrożenie procedur w celu zwiększenia jakości i zakresu realizowanych przez Uczelnię działań w obszarze dostępności,
  • rozszerzenie usług wspierających edukacje mających na celu zapewnienie pełnego udziału w procesie kształcenia i realizacji badań naukowych dla osób ze szczególnymi potrzebami,
  • realizację szkoleń prowadzących do wzrostu świadomości i kompetencji w obszarze niepełnosprawności u 90% spośród 21 osób (15k,6m) objętych wsparciem.

Wsparcie w projekcie realizowane jest w miejscach dostępnych i w sposób umożliwiający udział w projekcie osobom z niepełnosprawnościami, w tym w szczególności osobom z niepełnosprawnościami ruchowymi.

PLANOWANY EFEKT:

Efektem realizacji projektu będzie wsparcie zmian organizacyjnych na Uczelni i dostosowanie infrastruktury oraz obiektów Uczelni do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami, uzupełnienie zasobów wspomagających komunikację dostosowanie systemów informatycznych Uczelni ukierunkowane na zapewnienie dostępności cyfrowej, doposażenie Uczelni w sprzęt, aplikacje, oprogramowanie zwiększające poziom dostępności zaplecza technologicznego Uczelni, opracowanie i wdrożenie procedur w celu zwiększenia jakości zakresu realizowanych przez Uczelnię działań w obszarze dostępności, rozszerzenie usług wspierających edukację mających na celu zapewnienie pełnego udziału w procesie kształcenia i realizacji badań naukowych dla osób ze szczególnymi potrzebami. W ramach realizacji projektu zostaną przeprowadzone szkolenia prowadzące do wzrostu świadomości i kompetencji w obszarze niepełnosprawności.

GŁÓWNE REZULTATY: Rezultatem projektu będzie zwiększenie dostępności Wyższej Szkoły Medycznej w Białymstoku w zakresie 8 obszarów zgodnych z RWP poprzez wdrożenie konkretnych rozwiązań w celu poprawy dostępności dla osób z niepełnosprawnościami.

GRUPA DOCELOWA: Projekt jest skierowany do pracowników Wyższej Szkoły Medycznej w Białymstoku, obecnych i nowozatrudnionych, którzy dzięki udziałowi w działaniach zwiększających świadomość niepełnosprawności podniosą swoje kompetencje w tym zakresie.

Projekt realizowany w partnerstwie:

Wyższa Szkoła Medyczna w Białymstoku  (lider projektu)

ul. Krakowska 9,

15-875 Białystok

Fundacja Instytut Rozwoju Regionalnego (Partner Projektu)

ul. Świętokrzyska 14

30-015 Kraków 

Kontakt:

dr Agnieszka Zakrzeska

a.zakrzeska@wsmed.pl

tel. 85 74 99 430

Projekt realizowany w ramach FERS.00.00, priorytet FERS.03.00, działanie FERS.03.01, Instytucja Organizująca Nabór: Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, numer naboru
FERS.03.01-IP.08-001/23-00. Zakres interwencji Działania na rzecz promowania równości szans i aktywnego udziału w życiu społecznym.

Projekt dofinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+), Priorytetu 3 Dostępność i usługi dla osób z niepełnosprawnościami (EFS+), Działanie 03.01 Dostępność szkolnictwa wyższego w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027.

#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie

Informujemy o możliwości zgłaszania do Instytucji Zarządzającej lub Instytucji Pośredniczącej podejrzenia o niezgodności Projektu lub działań Beneficjenta z Konwencją o prawach osób niepełnosprawnych sporządzoną w Nowym Jorku dnia 13 grudnia 2006 r. (Dz. U. z 2012 r. poz. 1169, z późn. zm.), zwanej dalej „KPON”. Sygnały, zgłoszenia lub skargi dotyczące wystąpienia niezgodności projektów FERS z postanowieniami KPON mogą przekazywać osoby fizyczne (uczestnicy projektów lub ich pełnomocnicy i przedstawiciele), instytucje uczestniczące we wdrażaniu funduszy Unii Europejskiej, strona społeczna (stowarzyszenia, fundacje), za pomocą (w każdym poniższym przypadku uznaje się zgłoszenie za przekazane w formie pisemnej):

1) poczty tradycyjnej – w formie listownej na adres ministerstwa: Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa lub adres Instytucji Pośredniczącej: Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, Ul. Chmielna 69, 00-801 Warszawa,

2) skrzynki nadawczej e-puap Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej lub Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.

Wróć do początku strony