ETAP 1
Źródło finansowania / nazwa programu:
PFRON / FIRR.
Biuro projektu /obszar realizacji:
Kraków / zasięg ogólnopolski.
Okres realizacji:
01.04.2015 – 31.03.2016.
Osoba kontaktowa:
Marcin Piwowoński, marcin.piwowonski@firr.org.pl, (12) 629 85 14,
Cele projektu:
Głównym celem projektu było zatrudnienie minimum 25% uczestników projektu na otwartym rynku pracy oraz utrzymanie zatrudnienia przez okres co najmniej 6 miesięcy przez 30% zatrudnionych uczestników. Jego osiągnięcie było możliwe dzięki pracy nad kompetencjami osobistymi (tzw. miękkimi, w tym psychologicznymi, komunikacyjnymi, motywacją, autopostrzeganiem itp.), kompetencjami związanymi z samodzielnym poruszaniem się po rynku pracy, poszukiwaniem, znalezieniem i utrzymaniem zatrudnienia, jak też kompetencjami prozawodowymi (tzw. twardymi, w tym technicznymi, informatycznymi, ekonomicznymi i innymi ukierunkowanymi na wykonywanie konkretnych zawodów, służącymi zwiększeniu atrakcyjności danego uczestnika dla potencjalnego pracodawcy, w tym potwierdzonymi certyfikatami ukończonymi kursami i szkoleniami z otwartego rynku). Podstawą określenia kierunku rozwoju danej kompetencji, wiedzy lub rozszerzenia wiedzy były Indywidualne Plany Działania.
Główne cele projektu:
W ramach projektu realizowane były m.in. następujące elementy, skierowane bezpośrednio do Beneficjentów Ostatecznych:
- indywidualna praca z coachem (IPD), opracowanie zestawu zajęć indywidualnych i grupowych), w których powinien wziąć udział dany uczestnik,
- praca nad kompetencjami osobistymi, tzw. miękkimi,
- kompetencje związane z samodzielnym poruszaniem się po rynku pracy, poszukiwaniem, znalezieniem i utrzymaniem zatrudnienia,
- kompetencje prozawodowe, tzw. twarde (techniczne, informatyczne, ekonomiczne itp., ukierunkowane na wykonywanie konkretnych zawodów, służące zwiększeniu atrakcyjności danego uczestnika dla potencjalnego pracodawcy, w tym potwierdzone certyfikatami ukończone kursy i szkolenia zawodowe z otwartego rynku,
- trzymiesięczne staże zawodowe (ok. 90% uczestników),
- wsparcie asystentów [asystenci wspomagający uczestników w uczestnictwie w zajęciach, stażach itp., asystenci specjalistyczni, wspomagający uczestników w uczestnictwie w zajęciach, stażach itp. (w tym tłumacze języka migowego)].
Projekt realizowany był w oparciu o Indywidualne Plany Działania, tak więc każdy z uczestników był objęty więcej niż jednym rodzajem wsparcia (zgodnie z wytycznymi Indywidualnych Planów Działania).
Grupa docelowa:
90 dorosłych osób z niepełnosprawnościami, zamieszkałych na terenie całej Polski, niezatrudnionych, kończących edukację lub będących absolwentami itp., chcących wejść na rynek pracy i zwiększyć swoje szanse na znalezienie i utrzymanie pracy.
ETAP 2
Źródło finansowania / nazwa programu:
PFRON / FIRR.
Biuro projektu /obszar realizacji:
Kraków / zasięg ogólnopolski.
Okres realizacji:
01.04.2016 – 31.03.2017.
Osoba kontaktowa:
Marcin Piwowoński, marcin.piwowonski@firr.org.pl, (12) 629 85 14,
Cele projektu:
Głównym celem projektu było zatrudnienie minimum 25% uczestników projektu na otwartym rynku pracy oraz utrzymanie zatrudnienia przez okres co najmniej 6 miesięcy przez 30% zatrudnionych uczestników. Jego osiągnięcie było możliwe dzięki pracy nad kompetencjami osobistymi (tzw. miękkimi, w tym psychologicznymi, komunikacyjnymi, motywacją, autopostrzeganiem itp.), kompetencjami związanymi z samodzielnym poruszaniem się po rynku pracy, poszukiwaniem, znalezieniem i utrzymaniem zatrudnienia, jak też kompetencjami prozawodowymi (tzw. twardymi, w tym technicznymi, informatycznymi, ekonomicznymi i innymi ukierunkowanymi na wykonywanie konkretnych zawodów, służącymi zwiększeniu atrakcyjności danego uczestnika dla potencjalnego pracodawcy, w tym potwierdzonymi certyfikatami ukończonymi kursami i szkoleniami z otwartego rynku). Podstawą określenia kierunku rozwoju danej kompetencji, wiedzy lub rozszerzenia wiedzy były Indywidualne Plany Działania (IPD).
Główne cele projektu:
W ramach projektu realizowane były m.in. następujące elementy, skierowane bezpośrednio do Beneficjentów Ostatecznych:
- indywidualna praca z coachem (IPD), opracowanie zestawu zajęć indywidualnych i grupowych), w których powinien wziąć udział dany uczestnik,
- praca nad kompetencjami osobistymi, tzw. miękkimi,
- kompetencje związane z samodzielnym poruszaniem się po rynku pracy, poszukiwaniem, znalezieniem i utrzymaniem zatrudnienia,
- kompetencje prozawodowe, tzw. twarde (techniczne, informatyczne, ekonomiczne itp., ukierunkowane na wykonywanie konkretnych zawodów, służące zwiększeniu atrakcyjności danego uczestnika dla potencjalnego pracodawcy, w tym potwierdzone certyfikatami ukończone kursy i szkolenia zawodowe z otwartego rynku,
- trzymiesięczne staże zawodowe (ok. 90% uczestników),
- wsparcie asystentów [asystenci wspomagający uczestników w
uczestnictwie w zajęciach, stażach itp., asystenci specjalistyczni,
wspomagający uczestników w uczestnictwie w zajęciach, stażach itp. (w
tym tłumacze języka migowego)]. Projekt realizowany jest w oparciu o
Indywidualne Plany Działania, tak więc każdy z uczestników jest objęty
więcej niż jednym rodzajem wsparcia (zgodnie
z wytycznymi Indywidualnych Planów Działania).
Grupa docelowa:
98 dorosłych osób z niepełnosprawnościami, zamieszkałych na terenie całej Polski, niezatrudnionych, kończących edukację lub będących absolwentami itp., chcących wejść na rynek pracy i zwiększyć swoje szanse na znalezienie i utrzymanie pracy.