Źródło finansowania/nazwa programu:
Projekt dofinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach II Osi priorytetowej Efektywne polityki publiczne dla rynku pracy, gospodarki i edukacji POWER, Działanie 2.16 Usprawnienie procesu stanowienia prawa.
Obszar realizacji:
Cała Polska
Okres realizacji Projektu:
01.01.2021 r. – 31.12.2022 r.
Wartość projektu:
Wartość projektu – 2 724 474,20 zł
Dofinansowanie – 2 724 474,20 zł
Środki europejskie – 2 296 186,86 zł
Krótka charakterystyka Projektu:
Działania projektowe obejmowały 30 Organizacji Pozarządowych, działających na rzecz osób z niepełnosprawnościami oraz na rzecz upowszechnienia idei dostępności. Przeprowadzono szkolenia oraz spotkania doradcze dla 192 uczestników/czek, współpracowników/czek i wolontariuszy/ek zgłoszonych przez Organizacje z terenu całej Polski.
Uczestnik/czka skorzystał/a średnio z 16 dni szkolenia, doradztwa ekspertów/ek od dostępności. Do dyspozycji były materiały i narzędzia, repozytorium e-learningowe, metodologia przeprowadzania audytów dostępności.
W czasie realizacji Projektu przedstawiciele/ki zgłoszonych organizacji pozarządowych otrzymały wsparcie szkoleniowe w zakresie prowadzenia audytów z trzech dziedzin dostępności: architektonicznej, cyfrowej albo informacyjno-komunikacyjnej.
Uczestnicy/ki wykonali/ły Pilotażowe audyty dostępności w trzech obszarach (cyfrowym, architektonicznym oraz informacyjno-komunikacyjnym). Przeprowadzenie audytu pozwoliło sprawdzić zdobytą podczas szkolenia wiedzę.
Rekrutacja do projektu odbywała się na terenie całego kraju, a szkolenia w różnych regionach Polski, tak by umożliwić łatwy dojazd zgłoszonym uczestnikom.
Cele projektu:
Celem projektu było wzmocnienie potencjału instytucjonalnego i eksperckiego 30 NGO, działających na rzecz upowszechnienia idei dostępności, w zakresie prowadzenia audytów dostępności inwestycji infrastrukturalnych oraz innych produktów i usług publicznych, w okresie 1.01.2021-12.31.2022, poprzez przeprowadzenie wsparcia szkoleniowego dla 192 przedstawicieli NGO, w zakresie prowadzenia audytów dostępności.
Efekty projektu:
Wsparcie szkoleniowe miało na celu przygotowanie NGO do prowadzenia audytów, wg wymogów dostępności architektonicznej, cyfrowej oraz informacyjno-komunikacyjnej. Zdobyta wiedza i umiejętności w projekcie umożliwiło przedstawicielom NGO przeprowadzenie audytów. Wsparcie służyć miało przygotowaniu NGO do świadczenia usług certyfikacji, w tym do ubiegania się o uzyskanie statusu podmiotu dokonującego certyfikacji, o którym mowa w Ustawie o dostępności.
Do pobrania: Harmonogram wszystkich realizowanych szkoleń (kliknij by pobrać)
Harmonogram będzie na bieżąco aktualizowany na stronie www.firr.org.pl
Projekt realizowany był w partnerstwie przez:
Fundację Instytut Rozwoju Regionalnego (Lider) i Stowarzyszenie Młodych Lubuszan (Partner)
WAŻNE!
Za realizację szkolenia z modułu architektonicznego odpowiadał partner projektu – Stowarzyszenie Młodych Lubuszan z siedzibą w Sulęcinie.
W związku z powyższym, wszelkie pytania/kwestie organizacyjne, logistyczne i merytoryczne w zakresie szkoleń z modułu architektonicznego zgłaszane były pod adres mailowy Stowarzyszenia Młodych Lubuszan: mlodzilubuszanie@gmail.com i/lub telefonicznie: 517 573 386.
Zgłoszenia do Projektu
Organizacje zainteresowane udziałem w Projekcie, mogą zgłaszać się poprzez wysłanie uzupełnionego Formularza zgłoszeniowego lub przez zgłoszenie chęci uczestnictwa mailowo na adres: mocnango@firr.org.pl
Kontakt:
Lider Projektu:
FUNDACJA INSTYTUT ROZWOJU REGIONALNEGO
ul. Świętokrzyska 14;
30-015 Kraków
Tel. +4812 6298514; Fax: +4812 6298515
Biuro Projektu:
Fundacja Instytut Rozwoju Regionalnego
Oddział w Warszawie
Pl. Konstytucji 5/4
00-657 Warszawa
e-mail: mocnango@firr.org.pl
Tel: +4822 400 50 73; +4822 350 75 49; +48 663 660 051
www: www.firr.org.pl
Biuro Partnera Projektu:
STOWARZYSZENIE MŁODYCH LUBUSZAN
ul. Młynarska 1
69-200 Sulęcin
e-mail: mlodzilubuszanie@gmail.com
tel.: +48 517 573 386