Źródło finansowania / nazwa programu:
POKL 5.4.2. – Priorytet: Dobre rządzenie, działanie: Rozwój potencjału trzeciego sektora, poddziałanie: Rozwój dialogu obywatelskiego.
Biuro projektu / obszar realizacji:
Warszawa / projekt ogólnopolski.
Okres realizacji:
01.10.2011 – 30.06.2015.
01.10.2011 – 31.10.2015.
Osoba kontaktowa:
Anna Rozborska, anna.rozborska@firr.org.pl, 663 883 334
Cele oraz krótka charakterystyka Projektu:
Celem projektu było stworzenie oraz wsparcie instytucjonalne, szkoleniowe i informacyjne ogólnopolskiego forum organizacji pozarządowych działających na rzecz dostępności cyberprzestrzeni dla grup wykluczonych i zagrożonych wykluczeniem cyfrowym, w tym szczególnie osób niepełnosprawnych. Wśród celów projektu było stworzenie i uruchomienie wspólnej platformy, służącej wymianie wiedzy, informacji, wypracowywaniu stanowisk, strategii i planów dot. Polityki na rzecz włączenia cyfrowego. Projekt miał także na celu także wypracowanie narzędzi i metod korzystania z mechanizmów konsultacji społecznych i zwiększenie kompetencji członków FDC w tym zakresie, a także promocję działań na rzecz włączenia cyfrowego.
Główne działania Projektu:
- Budowanie FDC – tworzenie zasad współpracy, standardów działania, sformalizowanie prac FDC, rozszerzanie członkostwa;
- Stworzenie narzędzi wymiany wiedzy i informacji – przygotowanie platformy, budowanie zasobów bazy wiedzy współdzielonej, tworzenie poradników i innych materiałów edukacyjnych, przygotowanie kadry szkoleniowców z zakresu dostępności;
- Prowadzenie szkoleń w oparciu o wypracowane narzędzia i materiały – szkolenia wewnętrzne dla członków FDC, szkolenia zewnętrzne dla administracji publicznej i organizacji pozarządowych;
- Działania promocyjne i rzecznicze – coroczne warsztaty i wręczenie nagród „Otwarta cyberprzestrzeń”, udział w konsultacjach społecznych, komisjach, grupach roboczych i innych pracach organów publicznych, ciał decyzyjnych i konsultacyjnych dotyczących tematu dostępności;
- Zarządzanie projektem i koordynacja działania Forum – prowadzenie sekretariatu FDC, koordynacja oraz wsparcie administracyjne i organizacyjne działań członków FDC.
Grupa docelowa, w tym liczba (zakładana) odbiorców:
Grupa docelową byli przedstawiciele organizacji pozarządowych i administracji publicznej. Docelowo FDC miało zrzeszać co najmniej 15 organizacji pozarządowych, przeszkolonych zostanie co najmniej 30 przedstawicieli organizacji oraz 280 przedstawicieli administracji państwowej.