Przedsiębiorczość była tematem przewodnim warsztatów „Gdzie widzisz siebie za 5-10 lat? Wiele ścieżek i jeszcze więcej możliwości!”, które 17 stycznia 2017 r. zorganizowaliśmy w naszej Fundacji. Spotkanie odbyło się w ramach działań promujących projekt „Entrepreneurial Youth Camp” programu Erasmus+ Młodzież.

 

Głównym celem warsztatów było przedstawienie uczestnikom zagadnień związanych z przedsiębiorczością, w kontekście pomysłu na siebie i swoją ścieżkę zawodową, różnorodność możliwości i oczekiwań, a także zagadnień dotyczących sposobów poszukiwania pracy.

 

Do grona osób prowadzących zaprosiliśmy specjalistów z różnych gałęzi rynku pracy, którzy podczas wystąpień oraz dyskusji zawsze chętnie i profesjonalnie odpowiadali na zadane przez uczestników pytania. Dzięki temu spotkanie było bardzo ciekawe, efektywne i pełne praktycznej wiedzy, opartej na doświadczeniu prelegentów.

Wszystko zaczyna się od pomysłu, ale najważniejsza jest motywacja.

 

Warszyaty rozpoczął Pan Sebastian Kolisz, który w ciekawym, pełnym charyzmy i energii, wystąpieniu, przedstawił uczestnikom warsztatów jak dziś rozumiana jest przedsiębiorczość i co to znaczy być przedsiębiorczym. Opowiedział także o początkach własnej samodzielnej działalności, o plusach i minusach zarządzania własnym biznesem, zachęcając przy tym do świadomego wyboru swojej drogi zawodowej. Bez wątpienia to wystąpienie było znakomitym otwarciem warsztatów i bardzo zmotywowało wszystkich uczestników do działania.

 

Sebastain Kolisz – z Akademickimi Inkubatorami Przedsiębiorczości jest związany od początku ich istnienia. Certyfikowany Instruktor Innowacji AIP oraz podstaw Blue Ocean Strategy. Tworzył od podstaw wszystkie inkubatory z sieci inkubatory.pl w Krakowie, czyli obecnie 6 (kolejne w trakcie tworzenia) i jest twórcą ich sukcesu. Zarządza regionem AIP Polska Południowo-Wschodnia (Kraków, Kielce, Rzeszów). Organizator wielu konferencji, szkoleń, prezentacji, targów i licznych projektów związanych z przedsiębiorczością (m.in. Krakow Business Starter, Startup Mixer Kraków). W ramach AIP Kraków prowadzi bieżącą obsługę ponad 350 Start’upów, a od 2006r. pomógł ponad 1 400 młodym ludziom w rozwoju swojego biznesu.

 

http://aipkrakow.pl/

Czym tak naprawdę jest dobre CV?

Po przerwie kawowej Pani Sabina Malinowska z Davis Nolan rozmawiała z uczestnikami warsztatów o tym jak stworzyć prawidłowe CV i jakie są inne, ważne kwestie związane z procesem rekrutacyjnym. Bardzo interesująca prezentacja objeła również inne zagadnienia, m.in. na temat częstotliwości zmiany miejsca pracy, czy poszukiwania korzyści w każdym zajęciu, które się podejmuje. Niezwykle cennym elementem warsztatów były indywidualne konsultacje z tworzenia i prezentowania poprawnego CV, prowadzone przez Panią Sabinę dla uczestników szkolenia.
Davis Nolan to jedna z najszybciej rozwijających się firm rekrutacyjnych w Polsce. Rekrutuje najbardziej wykwalifikowanych pracowników z branży IT oraz Data Science. Dzięki ich pomocy wielu klientów weszło na nową ścieżkę kariery zawodowej. Posiadają szeroko rozbudowaną sieć networkingową. Davis Nolan IT Recruitment to partner biznesowy dla firm zmieniających dzisiejszy świat technologii. Dbając o długotrwałe relacje z klientami zmieniają podejście do rekrutacji, a mając rozbudowane marketingowe zaplecze pracują skuteczniej wprowadzając nowe rozwiązania w branży rekrutacji.

 

http://www.davisnolan.com/blog/
http://www.davisnolan.com/…

 

Serdecznie zapraszamy także na stronę internetową, gdzie można znaleźć wiele ciekawych, autorskich artykułów, dotyczących procesu rekrutacyjnego, przywództwa oraz rozwoju osobistego. Dzięki uprzejmości Pani Sabiny otrzymaliśmy dostęp do bezpłatnych poradników po całym procesie rekrutacyjnym (dostępne w dwóch wersjach językowych):

http://www.davisnolan.com/career-bootcamp-pl/
http://www.davisnolan.com/career-bootcamp-en/

 

Serdecznie polecamy!

 

Doświadczenie, kwalifikacje… w co inwestować czas?

Kolejnym gościem warsztatów był Pan Zbigniew Pietrzak-Stocki, reprezentujący portal infoPraca.pl, który opowiedział o tym jak zdobyć cenne doświadczenie, jak podnieść swoje kwalifikacje i skutecznie szukać pracy. Dzięki doświadczeniu bycia „po dwóch stronach” jednocześnie – zarówno jako pracownik jak i pracowadwa – przedstawił uczestnikom warsztatów wiele cennych informacji, dotyczących m.in. oczekiwań pracodawców czy zachowań, których należy unikać starając się o dobrą posadę.

Zbigniew Pietrzak-Stocki – Coach / Trener – certyfikowany trener biznesu Szkoły Trenerów Biznesu Training Partners. Posiada wieloletnie doświadczenie w zakresie zarządzania i sprzedaży w segmencie B2B i B2C. Partner w zakresie usług rekrutacyjnych dla portalu infoPraca.pl oraz właściciel firmy zajmującej się sprzedażą tworzyw sztucznych. Tematyka prowadzonych przez Niego szkoleń obejmuje takie zagadnienia, jak m.in. profesjonalna obsługa klienta, savoir vivre w biznesie, komunikacja interpersonalna, rekrutacja czy poruszanie się na rynku pracy.
InfoPraca.pl to jedna z największych internetowych giełd pracy w Polsce. Serwis jest platformą udostępniającą najnowocześniejsze narzędzia rekrutacji online, świadcząc efektywną pomoc i wsparcie w nawiązywaniu kontaktów pomiędzy pracodawcami i osobami poszukującymi pracy. W serwisie znaleźć można ponad 20 tysięcy aktualnych ofert pracy. Bezpłatna aplikacja na systemy Android i iOS oferuje najważniejsze funkcje serwisu w przejrzystej i logicznej formie.

 

www.infopraca.pl

 

Człowiek, dla którego nie ma rzeczy niemożliwych

 

Bardzo ciekawym spotkaniem była rozmowa z Panem Marcinem Patoczką, który jest dobrze znanym pracownikiem naszej Fundacji. Opowiadał m.in. o rzeczach (nie)możliwych czyli o tym, jak z radością i zaciekawieniem podejmuje kolejne „wyzwania” które sam sobie stawia, próbuje kolejnych rzeczy, które mogłyby wydawać się niemożliwe dla osoby niewidomej – takie jak nurkowanie, jeżdżenie na łyżwach oraz natrach, lot paralotnią czy jeżdżenie na rowerze.
Marcin Patoczka – z wykształcenia informatyk-programista, który bezwzrokowo obsługuje komputer i wszystkie programy, które się da. Uczy innych, ale również dba o swoje umiejętności i stale się dokształca. Specjalista ds. dostępności nowych technologii. Jest osobą niewidomą. Mimo to jedną z jego największych pasji są książki i czasopisma – regularnie prenumeruje i czyta 20 tytułów, a w samym 2016 roku przeczytał aż 122 książki!
Uśmiechnięty, z poczuciem humoru i dystansem do siebie oraz prowadzący niezwykle aktywny tryb życia.

Etat nie jest dla każdego

 

Warsztaty były także okazją do spotkania z Panią Anną Wilczyńską, która podzieliła się własnym doświadczeniem i opowiedziała jak funkcjonować, gdy jest się szefem samego siebie, pracując poza pełnym wymiarem godzin.
Anna Wilczyńska – arabistka, publicystka, blogerka oraz specjalistka w dziedzinie islamu. Uczy języka arabskiego, a także prowadzi szkolenia i spotkania w zakresie religii muzułmańskiej oraz kultury arabskiej. Na stałe współpracuje z Centrum Pomocy Prawnej im. Haliny Nieć w Krakowie, które oferuje bezpłatną pomoc prawną dla cudzoziemców, w tym również uchodźców, w Polsce. Prowadzi bloga Islamista.
https://islamistablog.pl/

 

Na zakończenie uczestnicy we wspólnej dyskusji z prowadzącymi, prowadzonej przez Agnieszkę Nelec z FIRR, podsumowali najważniejsze postulat płynące ze wszystkich wystąpień. Ziweńczeniem było wręczenie certyfikatów, potwierdzających uczestnictwo w warsztatach, oraz pamiątkowe zdjęcia.

Galeria zdjęć z warsztatów: https://drive.google.com/drive/folders/0B12582rlSUH0RE9fMm9aT0YwVGM

Jeszcze raz serdecznie dziękujemy wszystkim prelegentom za współpracę!

Exit mobile version