Zdjęcie ze szkolenia. Przed komputerami, w ogromnym skupieniu, siedzą nasi beneficjenci.

Wszyscy wiemy, jak duże znaczenie w dzisiejszych czasach ma umiejętność poruszania się po wirtualnym świecie. Coraz więcej spraw można załatwić online – np. zakupy czy kwestie związane z bankowością. Jest to na pewno bardzo wygodne, bo unikamy chociażby kolejek w sklepach czy bankach, ale też w obecnej sytuacji, gdy cały świat walczy z pandemią koronawirusa, najbezpieczniejsze, ponieważ nie narażamy się na niepotrzebne kontakty z innymi.

Bez komputera i internetu ani rusz

O ile dla osób widzących oswojenie się nawet z nową stroną banku nie stanowi większego problemu, o tyle dla osób z dysfunkcjami wzroku poruszanie się po wielu skomplikowanych i obfitujących w dziesiątki informacji witrynach wcale takie proste nie jest. Jednak – jeśli choć trochę nas znacie – na pewno wiecie, że dla FIRR-u nie ma rzeczy niemożliwych! Dlatego od początku naszej działalności naszymi działaniami staramy się sprawiać, by świat był bardziej dostępny dla osób z niepełnosprawnościami. Stąd pomysł na projekt “Placówka”, którego celem jest przede wszystkim zwiększenie kompetencji i zawodowych, i społecznych u osób niepełnosprawnych. A, jak wiecie, w obecnych czasach, bez komputera i Internetu ani rusz – dlatego tak ogromny nacisk w projekcie kładziemy na szkolenia z zakresu informatyki oraz nowych technologii.

“Dzięki szkoleniom będę bardziej samodzielna”

Z ogromną radością i ekscytacją rozpoczęliśmy tegoroczną edycję szkoleń informatycznych. Podczas zajęć uczestnicy projektu nauczą się między innymi korzystania z internetowej bankowości (również poprzez aplikacje) czy załatwiania urzędowych spraw poprzez platformę ePUAP. To, jak ważne są tego typu szkolenia, utwierdziła nas opinia jednej z uczestniczek projektu – pani Jolanty z Poznania:

– Dzięki tego typu zajęciom przede wszystkim będę bardziej samodzielna. Do tej pory, gdy potrzebowałam zrobić chociażby internetowy przelew, musiałam prosić o pomoc swojego syna. Liczę na to, że udział w szkoleniu i nabycie praktycznych umiejętności sprawią, że wreszcie przestanę się bać wirtualnego świata.

Patrząc na to, z jaką uwagą i zaangażowaniem wszyscy uczestnicy biorą udział w zajęciach, jesteśmy pewni, że przez te kilka dni nabędą mnóstwo nowych i bardzo przydatnych umiejętności. Zresztą – sami zobaczcie!

Uczestnicy zajęć pilnie wpatrzeni w monitory komputerów.
Na środku sali nasz informatyk opowiada o wirtualnym świecie
Uczestnicy projektu pracują przed komputerami.
Tabliczka informująca, że projekt współfinansuje PFRON