Przy schodach prowadzących do wejścia do budynku stoi pracownik FIRR, wykonując pomiary poręczy.

Jesteśmy bardzo dumni ze zmiany, jaką przyniesie dla placówek edukacyjnych projekt Dostępnej Szkoły. Już sam dokument Modelu Dostępnej Szkoły jest przełomowy, ale projekt daje placówce również wiele innych narzędzi takich jak: ankieta autodiagnozy, Indywidualny Program Poprawy Dostępności oraz audyt placówki edukacyjnej.

Wnioski wstępne zostały już ocenione pod kątem formalnym i merytorycznym. Teraz czas na kolejny etap, jakim jest audyt dostępności. W czasie tego procesu specjaliści ds. dostępności z Fundacji Instytut Rozwoju Regionalnego będą mogli szczegółowo zbadać i zweryfikować funkcjonujące w szkole normy w obszarze dostępności. Audyt pozwoli zidentyfikować posiadane już usprawnienia i wskazać te, które ewentualnie mogą być niezbędne z punktu widzenia placówki.

Panujące obecnie obostrzenia związane z pandemią w znacznym stopniu utrudniają realizację pierwotnie zaplanowanego przez nas harmonogramu. Jednak nie poddajemy się i robimy wszystko, by dostosować nasze działania do tej trudnej sytuacji.

Audyt, obok autodiagnozy oraz IPP, jest jednym z tych narzędzi, które mogą być́ wykorzystywane przez szkołę w celu oceny oraz sprawdzenia, na ile prowadzone działania, faktycznie przybliżyły ją do zapewnieniu dostępności.