fragment siedzącej sylwetki mężczyzny z laptopami na kolanach
zdjęcie: pixabay

Pandemia koronawirusa, z którą zmagamy się od wielu miesięcy, diametralnie zmieniła naszą rzeczywistość. Coraz więcej spraw staramy się załatwiać online – zaczynając od tych urzędowych, a kończąc na zakupach. Podobnie jest z różnego rodzaju spotkaniami, szkoleniami czy konferencjami – te też, zarówno z powodu obostrzeń, ale też ze względów bezpieczeństwa, zostały przeniesione do sieci.

Nie taki diabeł straszny

Jeśli chodzi o aplikacje, które umożliwiają spotkania online (również w większym gronie), na szczególną uwagę zasługuje ZOOM – przede wszystkim dlatego, że jest w pełni dostępny dla osób z dysfunkcjami wzroku. Jeśli chcielibyście zacząć używać tej aplikacji albo już używacie, lecz nie wszystko jest dla Was jasne – na samym dole newsa udostępniamy link do artykułu napisanego przez naszego fundacyjnego kolegę – Michała Dziwisza. Znajdziecie w nim wiele przydatnych informacji – począwszy od tych na temat samej rejestracji, a skończywszy na skrótach klawiszowych. Z kolei instrukcje dotyczące korzystania z napisów oraz transkrypcji dla osób głuchych i słabosłyszących przygotował Grzegorz Kozłowski. Po lekturze tekstu, który wszystko wyjaśnia w naprawdę przystępny sposób, na pewno większość z Was uzna, że nie taki diabeł straszny 🙂

https://rwtxt.tyflonet.com/zoom/rejestracja-i-podstawowa-konfiguracja