Jest to bezpłatna usługa, oferująca zdalną pomoc dla osób z dysfunkcją wzroku. Do dyspozycji użytkowników oddajemy wersję przeglądarkową, oraz aplikacje mobilne dla systemów iOS oraz Android. Za pomocą kamery w komputerze, telefonie czy tablecie, „Pomocne Oko” pozwoli na uzyskanie informacji, która inaczej jest niedostępna np. graficzne, nieopisane elementy na stronach internetowych, rozkłady jazdy na przystankach, dokumenty papierowe, inne informacje wizualne itp.

 

Aplikacja w prosty sposób pozwala na połączenie z konsultantem, a pomoc może być świadczona na wiele sposobów: z wykorzystaniem połączenia głosowego, połączenia wideo, połączenia audio-video i chatu tekstowego.
Oprócz tego, możliwe jest również przesyłanie plików, udostępnianie ekranu, a także udostępnianie komputera, o ile użytkownik posiada odpowiednie oprogramowanie.

 

Konsultanci Pomocnego Oka są do dyspozycji od poniedziałku do piątku w godz. 8:00-16:00, gdyż tę funkcję pełnią zaufane i przeszkolone osoby jako dodatkowe zadanie przy okazji swojej pracy lub współpracy z rekomendującym podmiotem. Aby móc skorzystać z usługi należy zarejestrować, a następnie zalogować się na stronie: https://www.pomocneoko.firr.org.pl/ lub w aplikacji mobilnej.

 

Aplikację mobilną można pobrać pod poniższymi linkami:

Dla systemu IOS
https://itunes.apple.com/pl/app/pomocne-oko/id1422727374?mt=8
Dla systemu Android
https://play.google.com/store/apps/details?id=net.akra.pomocneok